Coopers test gir deg svar på formen!

Det er nok få av oss som husker Cooperstest fra skoleårene med gode minner. Når læreren sto med tidtagningsklokken og notatarkene, forventet at du skulle løpe raskere på slutten av skoleåret enn starten av skoleåret, og det uten å gi tilstrekkelig løpstrening til å forvente forbedringer. Hos Kvinnetrening har du derimot mulighet til å løpe deg i form med vårt program. Og da kan Cooperstest være til positiv nytte og erfaring!

Coopers test er en 12 minutters løpetest der distansen du har klart å tilbakelegge viser hvor god kondis du har. Du kan altså gjøre en kort oppvarming, anslagsvis 10 minutter i rolig tempo, før du stiller inn tidtakningsklokken og starter den 12 minutters lange testen.
Start gjerne i middels godt tempo, slik at du ikke kjører deg helt ut før halve tiden er gått, og dra godt opp på tempo om du har mer å gi, når du nærmer deg slutten (2-3 minutter før full tid).

Gruer du deg til å gjøre denne testen? Tenk hvilken god følelse det blir etter en liten treningstid på noen uker. Et skikkelig mål på fremgang, som er enkelt å omsette i test. Første test er kanskje ikke så artig, men den neste blir garantert inspirerende!

Du kan finne dine resultater i tabellene under, hentet fra Wikipedias cooperomtale sider (der finner du også en siste tabell, beregnet for godt trente atleter);




"

© 2018 Sunn og Frisk. All Rights Reserved.
Website designed and developed by Heim & Pedersen